Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Webshop

Artikel 2 – De Overeenkomst

Artikel 3 – Bedenktijd/Herroepingsrecht

Artikel 4 – Levering en levertijden

Artikel 5 – De Prijs

Artikel 6 – Verzendkosten

Artikel 7 – Retourneren

Artikel 8 – Klachten en Geschillen

Artikel 9 – Garantie

Artikel 1 – Webshop

1.1 – Wij verkopen Sieraden is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Op onze website kunt u ons KvK nummer en BTW nummer vinden. Tevens vindt u hier ook onze contactgegevens.

1.2 – Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit, zonder uw uitdrukkelijke toestemming, aan derden.

1.3 – Wij zijn verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.

1.4 – Wij streven ernaar om u te allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer u twijfels heeft over de aankoop van een product, staan onze medewerkers u graag te woord.

Artikel 2 – De Overeenkomst

2.1 – De overeenkomst tussen de webshop en klant is definitief wanneer u heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden en wanneer u een betaling heeft voldaan via iDEAL of door middel van een bankoverschrijving. De bedenktijd (zie artikel 3) gaat pas in op de dag na ontvangst van het artikel.

2.2 – Uw bestelling wordt uitsluitend per PostNL verstuurt.

2.3 – De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de benodigde velden en het akkoord gaan met de algemene voorwaarden.

Artikel 3 – Bedenktijd/Herroepingsrecht

3.1 – Bent u onverhoopt toch niet tevreden met uw aankoop dan heeft u te allen tijde het recht, om zonder opgaaf van reden, uw aankoop te retourneren (zie artikel 7) binnen een termijn van 14 (kalender)dagen, ingaande op de dag na ontvangst van uw aankoop. De kosten van het retourneren komen voor rekening van de klant.

3.2 – Indien u gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht bent u verplicht dit binnen 14 (kalender)dagen, ingaande op de dag na ontvangst van uw aankoop, aan ons kenbaar te maken via e-mail.

3.3 – Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U dient het product slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.

3.4 – Indien u na afloop van de in lid 3.1 genoemde termijn niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van uw herroepingsrecht respectievelijk het product niet aan ons heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 4 – Levering en Levertijden

4.1 – Indien u, op werkdagen, voor 15.30 uur een bestelling plaatst en betaalt via IDEAL proberen wij uw sieraad dezelfde dag nog te verzenden, doch uiterlijk de volgende werkdag. Normaal gesproken heeft u het dan de eerstvolgende werkdag in huis.

4.2 – Indien u betaalt via een bankoverschrijving verzenden wij uw sieraad op de dag dat de betaling bij ons binnen komt. Normaal gesproken heeft u het dan de eerstvolgende werkdag in huis.

4.3 – Alle sieraden worden aangetekend en verzekerd verzonden via PostNL. Zodra uw pakket verstuurd is sturen wij u zo spoedig mogelijk de Track & Trace code zodat u uw pakketje kan volgen via de website van PostNL.

4.4 – Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL. Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen veroorzaakt door PostNL. Alle levertermijnen zijn derhalve indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kunnen geen rechten ontleend worden. Overschrijding van een termijn geeft u geen recht op schadevergoeding.

Artikel 5 – De Prijs

5.1 – De prijzen die op onze webshop staan vermeld, zijn altijd inclusief BTW. De kosten die betaald moeten worden voor het verzenden van het product, worden zichtbaar wanneer u het product heeft toegevoegd aan uw winkelwagen.

5.2 – De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan niet wijzigen tijdens uw aankoop. U betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en wat tevens aan u bevestigd wordt, indien u elektronisch akkoord gaat met de aankoop. Daarin wordt de aankoopprijs opnieuw vermeld.

5.3 – Wanneer u een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, komt u achteraf ook niet in aanmerking voor korting.

Artikel 6 – Verzendkosten

6.1 – Bij een bestelling van €30 of meer betaalt u GEEN VERZENDKOSTEN. Wij nemen dan de kosten voor verzending voor onze rekening.

6.2 – Bij een bestelling onder de €30 bedragen de verzendkosten €4,90.

Artikel 7 – Retourneren
7.1 – Bent u onverhoopt toch niet tevreden met uw aankoop dan heeft u te allen tijde het recht, om zonder opgaaf van reden, uw aankoop te retourneren binnen een termijn van 14 (kalender)dagen, ingaande op de dag na ontvangst van uw aankoop.

7.2 – Neemt u alstublieft eerst contact met ons op alvorens uw aankoop retour te zenden. Wij zullen u dan instructies sturen hoe u uw aankoop het beste kan retourneren.

7.3 – Aankopen die retour gestuurd worden kunnen uitsluitend AANGETEKEND retourgezonden worden via PostNL en de kosten hiervan zijn voor uw rekening.

7.4 – De retourkosten bedragen €8,60 bij een aankoopprijs tot €500. Bij een aankoopprijs boven de €500 bedragen de retourkosten €14,45.

7.5 – Zodra het pakketje in goede orde is ontvangen door ons zullen wij uiterlijk binnen 3 werkdagen overgaan tot terugbetaling van de aankoopprijs.

7.6 – Retourneren van een bestelling is uitsluitend mogelijk via PostNL.

Artikel 8 – Klachten en Geschillen

8.1 – Door u ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 (kalender)dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door ons binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer u een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

8.2 – Op de overeenkomsten tussen Wij verkopen Sieraden en de consument, waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

8.3 – Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 9 – Garantie

9.1 – Wij bieden 30 (kalender)dagen garantie op de door ons geleverde sieraden.

9.2 – Indien het product een gebrek vertoont dient u dit uiterlijk binnen 30 (kalender)dagen aan ons kenbaar te maken via (via het contact formulier) E-mail.

9.3 – Indien, naar ons oordeel, het product inderdaad gebreken vertoont (die niet te wijten zijn aan normale slijtage en/of verkeerd gebruik en/of bewerking door derden), dan zullen wij het product herstellen of vervangen binnen een termijn van 30 dagen.

9.4 – Tijdens deze reparatie heeft u geen recht op een vervangend product, dan wel enige vorm van vergoeding.

9.5 – Indien, naar ons oordeel, herstel niet mogelijk is, dan wel dit niet van ons verwacht kan worden gezien de kosten van dit herstel, zullen wij u een vergelijkend vervangend product aanbieden. Is dit niet mogelijk, dan zullen wij u het aankoopbedrag terugbetalen.